Community Tasting Notes (4) Avg Score: 89.7 points

  • Deep golden hue,
    Big, nuanced aromas, driven by ripe yellow fruit: baked fruit (apples, pineapple), white chocolate.
    My server/friend Oliver told me it’s been on lees for 36 months and no oak. So, all the lovely toastiness is due to autolytics and good ol’ time.

    Palate is rich in fruit w almost a sweet sensation due to all the baked fruit character and nuttiness.

    Goes to show the width of verdicchio - call me impressed!

    Do you find this review helpful? Yes - No / Comment

  • Bello maturo. Più frutta gialla che bianca. Miele, erbe aromatiche, complesso, profondo e accattivante. Struttura e lunghezza. Goduria.

    Do you find this review helpful? Yes - No / Comment

  • Decisamente migliorato da un anno in più di cantina. Non c’è niente da fare, riserva o base, i verdicchio di San Lorenzo sono longevi e si esprimono al meglio dopo qualche anno di bottiglia. Più profondità olfattiva, sempre con note floreali, di camomilla e fiori bianchi, di mandorla, miele e di erbe mediterranee; più precisione ed equilibrio al palato. Comunque una certezza.

    Do you find this review helpful? Yes - No / Comment

  • Decisamente più intenso e complesso del 2014, tiglio, acacia, mandorla, macchia mediterranea, timo, frutta bianca matura. Al palato ben strutturato, fresco e sapido con finale di buona lunghezza. Da la sensazione di poter migliorare con un po' di affinamento in bottiglia.

    Do you find this review helpful? Yes - No / Comment

What Do You Think? Add a Tasting Note

Professional reviews have copyrights and you can view them here for your personal use only as private content. To view pro reviews you must either subscribe to a pre-integrated publication or manually enter reviews below. Learn more.

Add a Pro Review Add Your Own Reviews:
 

Advertisement

×